يزدفردا - فرمانده انتظامي استان يزد از کشف بيش از يک تن ترياک و مقاديري مهمات در سطح استان يزد خبرداد.
فرمانده انتظامي استان يزد درگفتگوي اختصاصي با خبرنگار پليس گفت : مأموران انتظامي اين استان در پي اقدامات اطلاعاتي متوجه شدند کارواني از قاچاقچيان مسلح مواد مخدر با دو دستگاه خودرو قصد دارند محموله اي از مواد مخدر را از استان هاي شرقي به مرکز کشور حمل کنند.

بر همين اساس تمهيدات لازم به عمل آمد و سرانجام دو دستگاه خودروي پيکان درکوير شهرستان بافق حين تردد به سمت شهرستان طبس مشاهده شد. به اين ترتيب موضوع به گروهان عملياتي علي بن ابيطالب استان و مأموران انتظامي شهرستانهاي طبس و اردکان جهت ايجاد کمين هاي اطلاعاتي و عملياتي و مسدود نمودن مسير عبور قاچاقچيان اعلام شد.

اين درحالي بود که مأموران با امکانات کافي به منطقه کويري طبس اعزام شده و گروهان عملياتي علي بن ابيطالب تردد کاروان مذکور را در عمق کوير طبس کنترل مي کرد که بلافاصله ضمن تقويت و ايجاد کمينهاي اطلاعاتي و عملياتي در محلهاي مختلف کوير ، دو دستگاه خودروي پيکان با چراغ خاموش مشاهده شدند که پس از عبور از کمين ، مأموران جهت متوقف نمودن خودروهاي مذکور اقدام نمودند اما قاچاقچيان با مشاهده آنان متواري شدند و مأموران محله را محاصره و به تعقيب قاچاقچيان پرداختند.

سرتيپ دوم اکبرشاهي ادامه داد، حين درگيري و تبادل آتشي که بين قاچاقچيان و مأموران انتظامي روي داد، يکدستگاه خودروي قاچاقچيان دچار حريق شد و آنها با خودروي ديگر متواري شدند.

همزمان مأموران گروهان عملياتي علي بن ابيطالب و مأموران انتظامي شهرستان طبس با همکاري يکديگر به ردزني قاچاقچيان پرداخته و سرانجام طي يک درگيري 4 نفر از قاچاقچيان مسلح همگي اهل بم را دستگير و خودروي آنها را توقيف کردند.

شايان ذکراست از قاچاقچيان 4 قبضه سلاح کلاشينکف ، 645 تير فشنگ جنگي و 13تيغه خشاب و در بازرسي از خودروي پيکان اولي که دچار حريق شده بود نيز مقدار 632 کيلوگرم ترياک سالم و 500/55 کيلوگرم ترياک سوخته کشف شد.

فرمانده انتظامي يزد در خاتمه افزود در بازرسي از خودروي دوم نيز مقدار 714 کيلوگرم ترياک جمعاً 500/1401 کيلوگرم ترياک کشف و ضبط شده است.

کشف بيش از 150 کيلو ترياک در ابر کوه يزد 
- طي دو روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان ابرکوه بيش از 150 کيلوگرم ترياک کشف و 3 نفر را دستگير کردند.
مأموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق در پي کنترل خودروهاي عبوري به يکدستگاه خودروي پيکان سواري به رانندگي فردي به هويت حسين مشکوک شدند.

براساس اين گزارش، ماموران ابتدا ضمن توقيف خودرو و بازرسي از آن مورد خاصي مشاهده ننمودند ولي با توجه به شواهد موجود نسبت به نامبرده در خصوص اسکورت مواد مخدر ظنين شدند که به اين ترتيب وي را آزاد نموده و به طور غير محسوس تحت مراقبت قرار دادند.

اين درحالي بود که با انجام يکسري کار اطلاعاتي، همکاري با معاونت مبارزه با مواد مخدر استان و اداره کل اطلاعات ماموران متوجه شدند که چند نفر ديگر نيز در يزد هستند که قصد دارند مقداري مواد مخدر را با چند خودرو از کرمان به اصفهان حمل نمايند.

اين گزارش مي افزايد، با مراقبت بيشتر همچنين مشخص شد خودروهاي حامل مواد مخدر که در يزد بارگيري شده اند به طرف شهرستان ابرکوه ادامه مسير داده اند، لذا با اعلام مأموران انتظامي شهرستان ابرکوه و ايجاد تور ايست و بازرسي توسط مأموران اين شهرستان يکدستگاه خودروي پيکان سواري مذکور توقيف و به ردزني و جستجوي مسير حامل مواد مخدر پرداخته مي شود.

گفتني است مأموران انتظامي شهرستان ابرکوه سرانجام در جاده خاکي به سمت مزارع اين شهرستان يکدستگاه خودروي پيکان سواري ديگر به رانندگي ميرزا و سرنشيني کمال را مشاهده و نسبت به توقيف خودرو اقدام و هردو نفر را دستگير کردند.

شايان ذکراست با ردزني مجدد مسير تردد خودروي حامل مواد مخدر مقدار 700/151 کيلوگرم ترياک کشف و ضبط شد.



کشف انواع کالاي قاچاق در يزد
يزدفردا_ مأموران انتظامي شهرستان خاتم و مهريز يزد تعداد زيادي کالاي قاچاق از 3دستگاه خودرو کشف کردند.
مأموران انتظامي شهرستان خاتم ديروز حين کنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه خودرو مشکوک شدند.

براساس اين گزارش، پليس پس از صدور فرمان توقف و در بازرسي از خودروها تعداد 4289 ثوب روسري و شال ،24 طاقه پارچه و 347 ثوب کاپشن کشف نمود.

همچنين مأموران انتظامي شهرستان مهريز نيز از يکدستگاه اتوبوس عبوري به رانندگي حميد کالاهاي قاچاق شامل: 233 بطري دلستر، 85 کيلوگرم پارچه استري ، 14 کيلوگرم روسري ، 33 دستگاه چرخ خياطي ، 584 قطعه فنر هندل موتورسيکلت هوندا ، 577 عدد روميزي و 350 کيوگرم برنج پاکستاني بدون مجوزکشف و ضبط کردند.


يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا